Huurbetalingen

De debiteurenadministratie verzorgt alles rondom de huurbetalingen en de verwerking van de contractgegevens.

Zij zijn bereikbaar via 088-200 70 60 of debiteuren@nmg.nl.

Veelgestelde vragen

De huur dient iedere maand per vooruitbetaling gedaan te worden. Dit betekent dat de maandhuur van die maand op de 1e van iedere maand binnen dient te zijn.

U betaalt de huur op rekening van de eigenaar van het pand. Dit verschilt per woning. U kunt hiervoor contact opnemen via de debiteurenadministratie.

Als u gebruik maakt van ons huurdersportaal dan kunt u via het menu ‘’facturen’’ inzien of er nog facturen open staan.

Ook kunt controleren of al uw betalingen bij ons ontvangen zijn.

Mocht er iets niet kloppen of heeft u nog vragen? Dan kunt u contact opnemen met de debiteurenadministratie.

Als u nog geen gebruik maakt van het huurdersportaal, dan kunt u via portalen@nmg.nl om een autorisatiecode vragen. Hiermee kunt u een account aanmaken.

Vermeld er wel duidelijk uw naam en adres bij.

Het huurdersportaal bied u verschillende mogelijkheden:

  • In zien van uw contractgegevens
  • In zien van uw contactgegevens
  • Openstaande facturen  of ontvangen betalingen checken
  • Technische meldingen van uw woning en algemene ruimtes bekijken
  • Technische klachten of algemene vragen melden

Dit is zeker mogelijk. U dient hiervoor een SEPA machtiging in te vullen. Deze kunt u bij ons opvragen en vervolgens retour sturen per mail of post.

Wij zullen zorgen dat de huur iedere maand op tijd afgeschreven wordt. Indien de huurprijs wijzigt, wordt dit automatisch aangepast.
Bent u het niet eens met de afschrijving, dan kunt u deze terug laten halen.

Dit kunt u doen door een mail te sturen naar debiteuren@nmg.nl of door de SEPA machtiging opnieuw in te vullen.

Indien u een mail stuurt, vermeld erbij dan duidelijk de volgende gegevens:

  • Naam
  • Adres
  • Mededeling dat u uw rekeningnummer wilt laten wijzigen
  • Of de wijziging ook geldt voor de automatische incasso. En zo ja, per welke datum dient de wijziging in te gaan?
  • Oude rekeningnummer
  • Nieuwe rekeningnummer

Als het de eerste keer is dat deze afgeschreven moest worden, dan kan het zijn dat uw machtiging te laat binnen was.

 

Is er al vaker afgeschreven? Het kan verschillende redenen hebben waarom de bank niet akkoord gaat met de afschrijving. In verband met privacy redenen krijgen we hierover geen informatie.
Afhankelijk van de reactiesnelheid van de bank krijgt u van ons óf een mededeling dat de incasso niet is gelukt óf een herinnering voor de mislukte incasso. In beide gevallen dient u de huur voor die mand zelf over te maken.

 

Mocht de incasso meerdere maanden niet lukken of mocht u meer informatie willen over het mislukken van de incasso’s, dan kunt u contact opnemen met de debiteurenadministratie of uw bank.

Het kan voorkomen dat er een maand moeilijkheden of onvoorziene omstandigheden zijn rondom de betalingen. Het is dan belangrijk dat u zich op tijd meldt bij ons.

Als u één maand huurachterstand heeft en u zich op tijd meldt, dan kunt u contact opnemen met de debiteurenadministratie om te kijken wat er mogelijk is.

Als u een andere woning gaat huren dan vraagt de nieuwe verhuurder vaak om een verhuurdersverklaring. Hierin wordt aangegeven voor welke periode u een woning heeft gehuurd, welke huurprijs u nu betaalt en dat er geen achterstanden zijn.  Indien u geen huurachterstand heeft, dan kunt u deze verklaring opvragen via de debiteurenadministratie via 088-200 70 60 of debiteuren@nmg.nl.