Huurbetalingen

De debiteurenadministratie verzorgt alles rondom de huurbetalingen en de verwerking van de contractgegevens.

Hieronder vind je antwoorden op veelgestelde vragen. Staat je antwoord hier niet tussen? Neem een kijkje in onze kennisbank of stel je vraag via ons contactformulier.

Veelgestelde vragen

De huur dient iedere maand per vooruitbetaling gedaan te worden. Dit betekent dat de maandhuur van die maand op de 1e van iedere maand binnen dient te zijn.

Je betaalt de huur op rekening van de eigenaar van het pand. Dit verschilt per woning. Je kunt hiervoor contact opnemen via de debiteurenadministratie.

Als je gebruik maakt van ons huurdersportaal dan kun je via het menu ‘’facturen’’ inzien of er nog facturen open staan.

Ook kun je controleren of al je betalingen bij ons ontvangen zijn.

Mocht er iets niet kloppen of heb je nog vragen? Dan kunt u contact opnemen met de debiteurenadministratie.

Als je nog geen gebruik maakt van het huurdersportaal, dan kun je via debiteuren@nmg.nl om een autorisatiecode vragen. Hiermee kun je een account aanmaken.

Vermeld er wel duidelijk je naam en adres bij.

Het huurdersportaal bied verschillende mogelijkheden:

  • Inzien van je contractgegevens
  • Openstaande facturen  of ontvangen betalingen checken
  • Technische meldingen van de woning en algemene ruimtes bekijken
  • Technische klachten of algemene vragen melden

Dit is zeker mogelijk. Je dient hiervoor een SEPA machtiging in te vullen. Deze kun je via onderstaande button online invullen.

Wij zullen zorgen dat de huur iedere maand op tijd afgeschreven wordt. Indien de huurprijs wijzigt, wordt dit automatisch aangepast.
Ben je het niet eens met de afschrijving, dan kun je deze terug laten halen.

Lukt het niet om de SEPA machtiging online in te vullen? Download dan via onderstaande button het formulier en stuur dit vervolgens retour per mail of post.

Voor het wijzigen van je rekeningnummer voor de automatische incasso dien je ons opnieuw te machtigen voor het afschrijven van de huur. Dit kun je doen door het online formulier ‘Automatische incasso aanvragen‘ in te vullen.

Wil je het rekeningnummer wijzigen? Dat kan via het formulier ‘Rekeningnummer wijzigen‘.

Als het de eerste keer is dat deze afgeschreven moest worden, dan kan het zijn dat je machtiging te laat binnen was.

 

Is er al vaker afgeschreven? Het kan verschillende redenen hebben waarom de bank niet akkoord gaat met de afschrijving. In verband met privacy redenen krijgen we hierover geen informatie.
Afhankelijk van de reactiesnelheid van de bank krijg je van ons óf een mededeling dat de incasso niet is gelukt óf een herinnering voor de mislukte incasso. In beide gevallen dien je de huur voor die maand zelf over te maken.

 

Mocht de incasso meerdere maanden niet lukken of mocht u meer informatie willen over het mislukken van de incasso’s, dan kunt u contact opnemen met de debiteurenadministratie of uw bank.

Het kan voorkomen dat er een maand moeilijkheden of onvoorziene omstandigheden zijn rondom de betalingen. Het is dan belangrijk dat je je op tijd meldt bij ons.

Als je één maand huurachterstand hebt en je je op tijd meldt, dan kun je contact opnemen met de debiteurenadministratie om te kijken wat er mogelijk is.

Als je een andere woning gaat huren dan vraagt de nieuwe verhuurder vaak om een verhuurdersverklaring. Hierin wordt aangegeven voor welke periode je een woning hebt gehuurd, welke huurprijs je nu betaalt en dat er geen achterstanden zijn. Indien je geen huurachterstand hebt, dan kun je deze verklaring opvragen via de debiteurenadministratie via 088-200 70 60 of debiteuren@nmg.nl.